lørdag 3. april 2010

BBC



Det å velge London som reisemål, var for min del et veldig enkelt valg. Mulighetene vi hadde var London, Barcelona, München, Paris eller Athen. Og ettersom jeg ikke kan skryte så mye av tysk ferdighetene mine, historie ikke er favorittfaget og jeg verken kan spansk eller fransk var London egentlig det eneste stedet jeg hadde lyst til å dra. For meg var det egentlig to fluer i en smekk, både engelsk og mediefag. Score.

Selv om mediene i dag har blitt ganske så internasjonale, møtte vi allikevel Englands tolkning av både aviser, reklamer og tv. Dette var jo så klart noe vi møtte uansett hvor vi befant oss, og det er noe man ikke kan unngå å legge merke til når man er på utenlands reise. (Ihvertfall ikke hvis du har media ;)) Men den største medie-opplevelsen jeg hadde i London var turen til BBC.

Hele opplegget var veldig seriøst, og man måtte gå igjennom sånn sikkerhetskontroll man møter på flyplassen! Allikevel var de som jobbet der veldig useriøse. Med det mener jeg at de hadde humor da.. ikke at de tok jobben sin useriøst.

Det første som skjedde var at vi fikk en presentasjon om alt de drev med. Så «live-sendinger» av de forskjellige delene av lokalet, der folk jobbet. Så fikk vi en omvisning. Det var et helt sykt stort bygg. Med mange trapper. (Og kondisen min gjorde det ikke så mye bedre.. ) Det var gøy å se at folk hadde innspillinger i de forskjellige studioene! Vi ble også fortalt historier om hvordan studioene kan forvandles etter kundens ønske, der de for eksempel maler gulvet hver dag, for så å skrape det av igjen på kvelden. Sykt. Vi fikk også prøve oss som «værdamer» foran bluescreen, i tillegg til å være med på «egenproduserte» nyheter og quiz-show.

Selv om besøket ikke varte så lenge, føler jeg at vi fikk mye ut av tiden. Jeg hadde en super dag, og lærte mye. Så dersom du noen gang skal forville deg til White City, burde du ta turen innom. Det er verdt det. Kors på halsen!

Synnøve.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar